Browser wars: Αναφορά από το μέτωπο

Σε παλαιότερη ανάρτηση, τον Φεβρουάριο του 2011, με την ανάλυση που έγινε φάνηκε ότι η πραγματική απειλή για τον Internet Explorer της Microsoft δεν είναι ο Mozilla Firefox, αλλά ο Google Chrome. Έξι μήνες μετά, η διαπίστωση αυτή φαίνεται να επαληθεύεται. Στην Ευρωπαϊκή αγορά IE και Firefox χάνουν έδαφος το οποίο φαίνεται να καρπώνεται εξολοκλήρου ο Chrome, ενώ ο υπόλοιπος ανταγωνισμός αθροιστικά μετά βίας φτάνει το ποσοστό του 10%.

Για την Ευρώπη και σύμφωνα με το StatCounter, η κατάσταση το τελευταίο έτος έχει όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.

Φαίνεται καθαρά ότι σε σχέση με πέρυσι ο IE έχει χάσει ένα ποσοστό περίπου 7% ενώ ο Firefox περίπου ένα 5%. Από την άλλη ο Chrome έχει ανέβει πάνω από 10%, πράγμα που σημαίνει ότι ολοένα και περισσότεροι χρήστες των δύο πρώτων browsers στρέφονται προς τον Google Chrome. Η μάχη δηλαδή δεν γίνεται μεταξύ των δύο πρώτων, αλλά μεταξύ του Chrome ενάντια στους δύο πρώτους.

Αν προσπαθήσουμε να επεκτείνουμε το γράφημα χρησιμοποιώντας λίγο τη φαντασία μας και εφόσον δεν προκύψουν δραματικές εξελίξεις, το καλοκαίρι του 2012 η αγορά των browsers θα μοιράζεται εξίσου στους τρεις browsers σε ένα ποσοστό γύρω στο 30% για τον καθένα. Προς το παρόν οι μόνες αντιδράσεις των δύο πρώτων απέναντι σε αυτή την απειλή είναι η επιτάχυνση του ρυθμού κυκλοφορίας νέων εκδόσεων. Ωστόσο, αυτό μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να αλλάζει το σκηνικό.

Στις ΗΠΑ, όπου οι εξελίξεις επηρεάζουν άμεσα τις Ευρωπαϊκές, η κατάσταση αποτυπώνεται ως εξής.

Η κατανομή είναι αρκετά διαφορετική. Τα Mac έχουν σχεδόν ίσο μερίδιο με τα PC και συνεπώς ο Safari της Apple είναι λογικό να έχει σημαντικό μερίδιο αγοράς ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά τον IE, φέρνοντάς τον στην πρώτη θέση. Σημειώνουμε ότι στις ΗΠΑ δεν υπάρχει το Browser Ballot που δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα επιλογής browser με εύκολο τρόπο μέσα από τα Windows και το οποίο εφαρμόζεται μόνο στην Ε.Ε.. Λογικό επομένως ο IE να κατέχει τη μερίδα του λέοντος. Ωστόσο, αν αφήσουμε τα ποσοστά και δούμε τις ποσοστιαίες μεταβολές θα προκύψει μία αντίστοιχη εικόνα με αυτή της Ευρώπης. Ο IE σε ένα έτος χάνει ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 9%, ο Firefox επίσης χάνει συνολικά περίπου 2-3%. Από την άλλη ο Safari ανεβαίνει κατά 2% και ο Chrome κατά 9%! Δηλαδή, ο μεγάλος κερδισμένος είναι ο Chrome που αντλεί χρήστες κυρίως από τον IE. Αντίστοιχη τάση δηλαδή με αυτή στην Ευρώπη.

Αν τα ποσοστά συνεχίσουν αυτή την πορεία, το σίγουρο είναι ότι το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους θα δούμε σημαντικές εξελίξεις στους browsers. Από τους δύο πρώτους για να αντιπαλέψουν την απειλή του Chrome, από τον δε Chrome για να διατηρήσει το ροκάνισμα της βάσης χρηστών των δύο πρώτων. Αυτός ο αγώνας δρόμου αναμένεται να επιδράσει θετικότατα στη γρήγορη εξέλιξη του Παγκόσμιου Ιστού και των τεχνολογιών των browsers.

email